23de diciembre, pengar kan inte köpa dig vänner, men de gör dina fiender betydligt hövligare.

 En dag kvar, är det detta alla har längtat efter?
Att gå upp i vikt, stressa? Vad är det för kul med det? Det är klart, jag slutade förstå mig på julens mening i 11års ålder för det var då den blev  för tråkig för min smak. Okej, det enda roliga är paketen som ligger och hoppar av glädje under granen i längtan av att få komma till min famn. Det är det enda. Möjligtvis är maten god, man får inte tycka något annat. Dra på sig ett leende, ta på sig rymliga kläder(för att magen ska få plats) och var lite givmild. 


 Jag förflyttade mig förut söderut idag(i solariumet) och tänkte jobba på min sun tan. Jag har även klippt mig och färgat håret, det är väl alltid trevligt med förändringar? Dock klev jag upp 08.20 och masade mig upp för att börja dagen med att åka till Birsta vid 9.

 Jag har klätt granen, fixat skinkan, mixat ihop lite isdrinkar och försökt återfinna mig i årets julfeelings. Men hur jag än gör verkar julen inte vilja fastna bakom örat, den bara snurrar runt i cirklar och retas för att jag inte kan få fast den. Men helt seriöst, vill jag verkligen ha den fastklistrad där?

 Jag lär nog ångra mig när jag vaknar imorgon och känner något tung, klibbigt och stickigt bakom örat och jag lär nog bli övertagen med ilska när jag kommer på mig själv att julen verkligen har fastnat. Eller kanske den bringar  glädje?

 Vi får se,
xoxo; Therese

Kommentarer
Postat av: AlbniiX

Det ända som är bra med julen är att få paket tycker jag :D allt annat är tråkigt o äckligt :D pusss svejs :D

2008-12-24 @ 13:37:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0