29de diciembre, if you believe

 När lyckan gör ett framträdande i ens liv är det viktigt att ta emot den med öppna armar. Man vet aldrig hur länge den stannar, och när den är borta vore det hemskt att inse att den tid man hade kunnat vara lycklig hade man istället ägnat åt att oroa sig för när lyckan skulle tas ifrån en.

Du har nog rätt trots allt.
Jag borde ta chansen när jag nu har den.

 Idag vaknade jag i ett okänt hem, doften var annorulunda, ljuset i rummet inte densamma som hemma. Först började jag fundera på vart jag verkligen hade tagit vägen, det kunde ha varit en dröm men jag kom på att jag bara var hos Anna. Så jag drog på mig ett leende och kollade sömnigt upp på hon, flickan som satt och klunkade i sig tranbärsjuice och kollade på tv. Vi tog en långpromenad till mitt slott och lekte rövare.

 Och snart bär det av till stan, men lugna er! Jag blir bara borta några timmar.
 signed by; Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0