8de diciembre, väggar lyssnar inte, men det gör ingen annan heller

 Jag har haft tur hela hösten och början på vintern, när det gäller förkylning! Men den kommer ju alltid någon gång, så igår smög den runt hörnet och idag knackade den på dörren. Även fast jag inte ville öppna så antar jag att den hade en extranyckel och låste upp, klev in och la sig i soffan som om den vore välkommen. Men ack, det var den inte..

 Så nu väntar jag bara på att den har fått nog av mina bekymmer så den flyttar till någon annan. Att den tröttnar att lyssna på mina problem, men om den vill stanna och få skavsår i örat så visst. Fine with me! Men det är extra jobbigt, för den vill hela tiden låna mina kläder, mitt smink.. den gör slut på min hårspray och äter upp en årsförbrukning av halstabletter och tuggummin(vilket är mycket, spec. tuggummin).

 Jag välkomnar inte den med värme, den kära förkylningen. Någon mer som har fått besök av den? Jag är ärlig, lider med er stort..

 igår, idag, imorgon
signed by; Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0