9de diciembre, vad är meningen med lycka?

 Meningen med tråkighet är för att vi någon gång ska ha roligt. Meningen med olycka är för att vi någon gång ska kunna känna lycka. Meningen med hunger är för att vi någon gång ska känna oss mätta.
 Men vad händer om man vänder på allt då?
 Om lycka är meningen för att vi någon gång ska känna oss olyckliga och att vi har roligt för att vi någon gång måste ha tråkigt. Det blir omvänt och allt låter genast negativt. Men tänk om, det finns ju inga rätt och fel? Så tänk om det var meningen att vi skulle känna lycka någon gång ibland bara för att vi garanterat måste vara olyckliga mestadels.

 Huvudet känns uppochner, jag skulle gissa på lite feber. Jag blir nog sängliggandes resten av dagen, jag tycker synd om mig själv. Ja, det är synd att jag ska behöva vara ensam hemma då jag behöver någon som kan pyssla om mig och lida med mig när jag ligger där i sängen så ensam.
 Men vad jag än ber om måste jag fixa det själv, det ska lagas mat.. det ska städas.. och det ska fixas..

 peace and love
signed by; Therese


 Is it so hard to believe our hearts
are made to be broken by love?
That in constant dying lies.
The beauty of it all.
My darling won't you feel
the sweet heaven in
our endless cry?

Oh, at least you could try
for this one last time.
It could be alright
for this one last time.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0