15de noviembre, äventyrligt ska det vara

Lördag

  Klockan ringde 8, jag packade väskan och hoppade in i bilen, vi började färden mot Östersund. Det tog oss nästan 7 timmar att åka dit, inte så konstigt. Vi stannade 16 gånger efter vägen och letade efter lådor. Vi hade nämligen bara planer på att vara borta från 8 på morgonen till middagstid. Men det blev ändrat, så vi stannade i Östersund. Åt middag och yrade runt där. Blev stannad av polisen, första gången det händer mig och det är ju även en grej som man kan checka av på listan. Men att man skulle behöva åka till Östersund bara för att det skulle hända.
 Whatever, vi sprang ute hela natten. Även i skogen, jag är mörkrädd men jag övervann min rädsla och gick längre in i skogen.. Tack vore den smarta uppfinningen - ficklampan.

 Två misslyckade lådor blev det, en var för att klockan var sent och det var kolsvart, Verkligen mörkt, och jag satt i ett träd.. ungefär 4-5meter ovanför backen mitt inne i centrum ungefär. Det var iskallt, det snöade som tusan och trädet var jättehalt så jag kunde inte fortsätta klättra eftersom det fanns en risk att jag kunde tralla ner på backen vilken sekund som helst. Inga skador ville vi ha på vårat lilla äventyr.

 Vi åkte hem vid halv 2 för då var vi ganska slut i kroppen, det var knappt att man orkade sig ur bilen och vandra genom staden igen. Så vi körde in på gården vid halv 4 på morgonen och sedan minns jag inte mer.. Jag vaknade bara av att klockan slog över till 1 och det var ljust ute. Tre olästa sms och några missade samtal, dags för något att äta.

 Godmorgon söndag, idag har jag spännande planer.

 wake up, you might be dreaming
signed by; Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0