1de octubre, it's falling down on me

 Ja, jag älskar regnet. När man sitter i soffan med en film omkring sig, har precis gjort iordning något gott att äta. Ser en film och borrar ner huvudet i kudden och njuter av stunden. Samtidigt hör man hur regnet öser ner och jag slappnar av och använder alla sinnen för att bara ta vara på stunden. Det är nog det jag älskar med regnet, att höra hur det öser ner och ingen kan stoppa det. Regnet gör som det vill liksom.
 Sedan tar man en promenad, nytta blandat med nöje. Jag hör hur det smattrar på paraplyet, det enda som håller mig ifrån regnet är just det smala ytan formad av en rund cirkel. Luften är ren och frisk och man känner verkligen friheten när man andas. Friheten att göra vad man vill. Så de sista 200 meterna fäller jag ihop paraplyet och vandrar fritt i regnet. Vilken befrielse, känna den kylan mot kinden.

Ja, jag älskar regnet.

 Men lite jobbigt är det då alla löv fastnar som klistermärken på skorna, minde snyggt. Och speciellt då man ska gå i ett par skor med 7cm klack, hur smart är man om man väljer dom skorna då man ska gå ungeför 5km om inte mer? Det osmartaste jag har gjort idag iallafall. Men om man råkade plumsa ner i en vattenpöl så blir ju bara klacken och en liten del av tårna blöt. Hihi..

regnrapport, undertecknat; ThereseHeavenstone<3


haha. jag har visst feber, ojdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0