20de octubre, flugan Albert, det får han heta.

 Jag har en fluga i mitt rum. Och jag kom på mig nyss att jag satt och försökte öppna en konversation med honom. Han flyger bara runt uppe i hörnet och in i taket, och in i taket. Låter som att någon slår på en trumma nästan, det är en fet fluga vi snackar om. Men hur mycket jag än försöker tala flugans språk går det inte, jag frågar om han vill ha mat, om jag ska släppa ut honom, vad han nu vill mig och varför han inte är där alla andra flugor är under vintern. Men han ignorerar mig och fortsätter flyga in i taket, om och om igen. Albert får han heta. Den stackaren.

 Ni som känner mig vet att jag är världens djurvän. Spelar nog ingen roll om vad det är för något djur, jag hade ju senast en humla som favorit. Fast den dog av syrebrist skulle jag gissa, och jag fick ett svart hål i halsen.

 Jag ska åka och vara barnvakt, så jag blir bort ett bra tag. Kanske för mitt eget bästa, jag har prov imorgon och det kan behövas lite pluggning. Men först blir det att ragga åt sig lite olja på Statoil, det behövs fylla på i moppen. Gränsfall att lampan ska tändas.. vad nu det betyder. Pappa har försökt förklarat så mycket så många gånger, men det går in genom ena hållet och ut via andra hållet. Jag kan inte så mycket, men jag gör bara som pappa säger när det gäller det området. Blir bäst så!

 guess what, imorgon är det tisdag, som alla andra tisdagar?

tjingeling, undertecknat; ThereseHeavenstone

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0