3de octubre, nytta blandat med nöje!

Jag vaknar av ett sms, två sekunder faller ett till sms in. Mina ögon spärrades upp och lika fort vänder jag blicken för att kolla på klockan, 09.05. En lättnad, nu kan jag slappna av hela dagen.
 Mamma sa redan igår att hon behövde min hjälp, plus att min feber är inte fullt borta så hon sa att hon skulle sjukanmäla mig så jag blev hemma. Tydligen hade hon gjort det, nog för att jag aldrig trodde hon skulle göra det. För det är alltid hon som tvingar en till skolan med fetaste förkylningen. Men nu hade jag bara lite feber och ont i ryggen.

 Första jag gör är att jag slänger mig upp och hoppar ner i min lilla morgonrock och tassar fram till fönstret för att kolla om regnet är kvar eller borta. Det var blött ute, men det regnade då inte. Tack, tack för att jag slipper stå ut med det. Så jag trasslar mig igenom mitt rum och äter någon macka, sätter mig här och funderar på vad jag ska göra idag. Städa rummet behövs göras, fast jag ska nog hjälpa till att röja i källaren, där det ser ut som ett bombnedslag. Haha.

Måste bara berätta att igår kom Micke förbi, med hans nyinköpta hund. Dante, på 9 veckor. Världens sötaste valp som jag nu råkade bli tvingad att ta hand om i ungefär 2 timmar vilket kändes som 20 minuter. Hundar, hur kan dom fylla en med en sådan lycka på bara några sekunder? Så jag skulle gå ut med han en liten bit, ett nytt ställe och nya saker han aldrig sett förut. Vilken fegis, han satte sig flera gånger och vred huvudet lite snett och gnällde lite tyst. Så man blev tvungen att sätta sig ner och dom kom han direkt och skulle sitta mellan benen. Antar han var rädd, vilken sötnos. Vilken pärla!

 As the time goes by, undertecknat; ThereseHeavenstone<3


Den enda bilden man ser att det är en hund, han var inte så samarbetsvillig.
En valp som sitter still två sekunder, no way!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0