13de octubre, the one that got away

 När klockan slog över till 07.50 hade jag inte fixat håret än. Så jag börjar platta och försöker fixa en någorlunda frisyr. Då kommer den här valpen jag skriver om jämt, jag fick inte vara ensam heller. Han ville leka och busa i sängen, men han förstod inte att jag ville ha plattången för mig själv och hade ganska brottom till skolan. Jag borde sluta vara så självisk och kanske dela med mig av min plattång och tid? Han har trots allt ganska mycket päls. Fast jag vet inte om man brukar platta håret på hundar, kanske är djurplågeri. Vad vet jag.

 Så här är första dagen på en ny vecka och nu på kvällkvisten faller mörkret in fort och allt tidigare för varje dag som går. På något sätt längtar jag efter snön, fast jag tycker inte om kylan eller allt slask. Men nu när det bara är månen som lyser upp blir det alldeles för mörkt och det drar ner på humöret. Man är inte lika pigg och glad lika ofta. Så varför kan inte snön få falla så den kan lysa upp lite?

 Otroligt nog skrev jag min uppsats snabbt, tog nästan 2 timmar att få ihop en och en halv sida. Västfronten, det finns nog inget tråkigare att skriva om skulle jag gissa på. Hoppas på bra betyg iallafall.. Jag kan ju tacka min talang för att skriva isåfall, för jag hänger inte med när det gäller historia i skolan. Tack och lov tog det inte hela kvällen, den ska nämligen vara inne imorgon och jag började som sagt ganska nyligt idag med den.

 Nog om det, jag ska ta mina sista krafter till en promenad resterande tid som är över för att snacka det vanliga man alltid pratar om med Emma, en viktig detalj i livet. Alltid lika trevligt att bli uppdaterad om vad som händer, hänt eller kommer hända. Allt mellan himmel och jord.

 peace and love, undertecknat; ThereseHeavenstone<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0