27de septiembre, bergsklättring!

Igår öppnade jag mitt nya mineralpuder, vilket jag älskar nu! Bara dagen efter, kan nog inte tänka mig ett liv utan det. Att bero på ingenting, shit vilket ös det var igår, kväll/natt. Grymt kul! Man somnade inte förr än klockan blev närmare tre. Då låg man hos Agnes i sängen och vi båda var helt slut. Therese, den vilde skulle självklart upp tidigt och bli hämtade halv 11. Så imorse när man vaknade var det som att man blivit överkörd av ett tåg. Kläder på, mat i magen. Sen kommer hämtningen.

Jag ska dela med mig av dagens händelser!

 Jag är en blandad person, visst älskar jag och shoppa och måla naglarna. Men ibland sticker jag ut från mängden, idag skulle det bli bergsklättring. Så jag och tre till hade fixat en privatlektion. I med benen i någon slags stringtrosa. Fast med linan, så var det bara att sätta igång. 17 meter upp, det var kämpigt efter vägen men jag klarade det. Vi var dock bara 3 som klarade det, av 4. Jag var minst och nästan för smal för stringtrosan så det var nära att jag skulle få ha en barntrosa, en sådan som ungefär 8åringar brukar ha. Ja, jag vet inte vad det heter, så jag kallar det för trosa.
 Snacka om en energikick då man var längst upp och kollde runt omkring sig. Man var högt upp, hade fin utsikt och så skulle man "luta" sig bakåt och "hoppa" ner. Mäktig känsla måste jag säga. Så nu kan jag bocka över det på min "att göra lista i livet". Bergsklättring, check.

 Så det var tid över och vi vandrade vidare till en grotta, en smal och lång grotta. Den längsta i västernorrland, och det mest kända i då västernorrland. Vi ålade och kröp, hukade oss och blabla.. bland stenar och allt möjligt. Det var kolsvart och så lite utrymme. Men vi ålade oss igenom 185meter och kom äntligen fram. Något ont i händerna, men det var en upplevelse. Jag sätter även en bock på grottvandring.

 Så jag är en äventyrare, älskar nya utmaningar och jag är nöjd med min insats idag. Får se vad som händer här näst, är ganska sugen på fallskärm.

 Trött men grymt lycklig för min lista är nu två rader kortare, undertecknat; ThereseHeavenstone<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0