28de septiembre, ännu en lycklig dag

 Så vadå? Vad går livet ut på? Att ständigt leta efter nya saker att tycka om, att hitta nya människor, nya aktiviteter och ny kärlek. Jag tror livet går ut på att trivas, vilket jag gör i högsta grad. Jag älskar allt som mitt liv har att göra med. Mina vänner, min livsstil, min familj och först och främst min bror som vänder alla leenden till det bättre. Jag stortrivs.

 Yesterday once more; Jag skulle hitta på något med Isabelle, Agnes kom i förbifarten och vi hyrde film, åt gott och skrattade. Det var en vanlig höstkväll i mörkret med film och mjukisbyxor. Det som var så långsamt var att mamma skulle ha vardagsrummet så jag var tvungen att bära upp en stor gammal tv till mitt rum för att vi skulle kunna se filmen. Det fattades en dvd, men som tur så är jag inte så himla osmart när det gäller teknik. Så jag tog en ny dvd och kopplade in den, en alldeles ny som låg i en oförskämd tråkig kartong och bara väntade på att jag skulle ta upp den - Therese har precis kommit överens med tekniken.

 När klockan närmade sig ett nytt dygn följde jag med Isabelle en bit på vägen hem. Efter det tog jag nattbussen, vilket blev väldigt förvånande. Ett ryck jag gjorde. 40kr, men det var värt det. Natten slutade mysigt med film och jag somnade gott och tryggt.

 Idag har jag planer, listor som måste skrivas och ett schema som måste planeras. Jag ska nämligen ta hand om mig själv, vilket jag alltid gör. Men nu är det så att mamma åker bort och ska jobba från måndag-onsdag så jag har huset för mig själv och det ska bli så härligt. Ska njuta av varje sekund som går när jag självständigt ska ta hand om allt och alla.

 ansvarsfull, trygg och snygg, undertecknat; ThereseHeavenstone<3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0