KO, COW, LEHMÄ, VACA, INEK, αγελάδα, osv..

 Jag, A & R var iväg och skulle gå en liten promenad igår.

 Men så tänkte vi ta en genväg igenom en hage, det börjar med att A säger till mig "känn på tråden". Så jag böjer mig ner för att lyssna efter det där lilla suset, men hörde ingenting så jag tar mina fingrar och tar ett grepp om tråden. Jag fick världens chock då det kändes som om hela kroppen hoppade till, det gjorde inte så ont men jag vart bara rädd. Så vi kryper under, börjar gå längs sidan och inte ett enda djur i hagen, så långt vi ser.

 Vi närmar oss mitten, passerar några träd och plötsligt så kollar vi upp och då står det 2 feta kossor som glor på oss. Vi fortsätter gå försiktigt, men nej.. dom kunde ju inte låta oss vara(I don't blame them). Så den ena kommer springandes mot oss, EN FET KO, jag var skitskraj så jag sprang igenom leran och hoppade in under stängslet och in i brännässlorna. Sen var vi fast i hagen en timme och kanske 40 minuter.. dom bara stod och glodde på oss, 8 stora kossor som hade något ilsket på tanken. Jag trodde jag skulle börja gråta. Det blev ju mörkt också.


Gårdagens sushi á la Therese, lite amatörmässigt men det smakade!


ska aldrig igen kalla kossor söta

signed by; Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0