Älska sin nästa - love one's neighbour

När jag slog upp ögonen denna morgon kände jag en kall morgonbris sprida sig i rummet och jag vänder mig om och ser Hope sittandes i sängen med en tidning i famnen. Jag log för mig själv och accepterade livets lycka. För i det ögonblicket kändes allt så bra. "Godmorgon vännen, vill du ha frukost?".



En varm dusch väntas, sen ska jag ut och vimsa i snön. Njuta av livet med Hanna, min granne.

Och förlåt, för att jag kallar henne, dig, min granne. Men hon är den enda som kan placera sig i den kategorin. Skulle jag säga vän, så betyder det att hon ligger i en låda bland alla andra mina vänner. Men hon ligger ensam i "Neighbour", och jag bär omkring på den lådan så varsamt. Hon är den bästa man kan få♥.




Kommentarer
Postat av: Anonym

Sv: Jag ser verkligen framemot att se filmen kan jag lova! :D <3

2009-12-28 @ 20:11:41
Postat av: Ida

i knoow, vet du hur glad jag blev när han gav mig den?:D

och jag måste tillägga att jag älskar ditt sätt att utrycka (stavning?) dig på, varje litet ord har en känsla i sig. :)

2009-12-28 @ 20:25:14
URL: http://idakristina.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0