En tågresa utöver det vanliga

Somnade på soffan igår. Den är förbjudet skön! Och jag är mer nöjd med håret idag än igår.

Jag och min mamma älskar äventyr och annorlunda resor. Vi har hittat en tema train-resa som går igenom Sydafrika. Bakom ett blankputsat ånglok rullar vagnar som inspirerats av klassiska första klass-tåg från 1920- och 30-talen. Det är ett lyxtåg med egen privat kupé, stor restaurang och andra samlingsvagnar med intressanta saker. Man reser genom Sydafrikas natur och besöker dess städer, diamantdistrikt, mäktiga vattenfall, vingårdar och stöter på afrikas alla djur.





Nackdel:
Kostnad, 70'000:-/person

Men fy vad sugen vi är på att åka, jag har alltid pratat om Sydafrika.

Kommentarer
Postat av: Ida

jag är på!

2009-12-16 @ 10:46:55
URL: http://idakristina.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0