19de febrero, I don’t mind it, I don’t mind at all.

 Det ser ut som jag missar en hel vecka i skolan.
 Samma rutiner varje dag, serietittande, matlagning, sova men mest av allt - försöka leta efter den extra energin som helt plötsligt har flytt ut genom fönstret för sitt liv.

3 veckor utan att sätta sin fot på skolan.
Men jag trivs där, ibland.

 Är det kanske den korta promenaden mellan byggnaderna som underlättar allt,
ljusets sätt att tränga sig in genom fönstret? Är det bakgrunden, träden, skogarna,
byggnaderna längre bort som lockar bort alla tankar och jag fångar in mig själv i min egen fantasi?
Eller är det alla människorna som man möter dag på dag, delar en åsikt med varandra eller bara kallpratar?

 Jag vet inte vad jag kommer sakna när allt detta är över. Förmodligen ingenting.

 Nu ska jag kräma ner mig i någon film tillsammans med den nya Ben & Jerry's förpackningen som mamman i huset gav till den söta, stackars lilla sjuka. Tack för omtanken.


It’s like one of those bad dreams
when you can’t wake up.
It’s like you’ve given up,
you’ve had enough
but I, I want more.

signed by; Therese

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men Therese, vad naiv du är! Det är inte alls någon av dom där grejerna som gör att du tycker om skolan, nejnej, skolan tycker du om för att JAG är där! Hohoho, det är så det är :) <3

2009-02-19 @ 21:18:32
URL: http://aagnesjohansson.blogg.se/
Postat av: Anonym

MEN BLOGGA DÅ?!?! :) (just nu är du i mitt badrum)

2009-02-22 @ 11:09:11
URL: http://aagnesjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0