18de marzo, är du lösningen eller en del av problemet?

 Långa naglar, en hög med smink, smycken och speglar överallt.
Vi alla försöker ändra, fixa och trixa för att hitta det vi tycker om mest.

Om vi tänker ut allt i matte, vi tar ett exempel - mig.
Långa, målade naglar(+) - slår ut - intresse för matematik och fysik(-)
osv.. förstår ni vad jag menar?
 Oavsett om jag blir kallad nörd och pluggis så är jag ändå accepterad för mitt utseende eller någon annan positiv egenskap(nu vill jag inte mena att tycka om matte är negativt, men jag antar att vi kan sucka och erkänna att de flesta ser det som en mer nördig sak - jag tycker matte är positivt, men jag är bara en av miljarder), vilket egentligen är fel men det är så världen fungerar nu för tiden.
 Men det jag vill komma fram till är att något positivt slår ut något negativt, så vi ska inte behöva sitta hundra år framför spegeln för att försöka dölja de "mindre bra" eller "mindre accepterade" sakerna. Vi ska inte hoppa över alla ärr eller skavanker , vi ska se helheten och tycka om den.
 Kom igen, sluta se snett på folk och sluta uppför er som idioter. Jag ser så mycket varje dag och jag förstår mig inte på det.

lycka till



signed by; Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0