arvidsjaur


- Biltur på nästan 7 timmar -


- Lappstaden, Häbbre kallas denna byggnad och ägs av min farmor -


- Lilla jag -


- Vackra vintern -


- R njuter i kylan.. -


- Närbild -

Som sagt,
min kamera dog ute i kylan ett antal gånger.. därav så lite bilder. Hade gärna lagt ut lite bilder
på planen etc, det var höjdpunkten på resan! Men i stora drag så är jag riktigt nöjd.

Saker du inte vet om arvidsjaur:
- det bor ca. 4500 invånare
- Ortnamnet Arvidsjaur har inte med mansnamnet 'Arvid' att göra
- Arvidsjaur betyder nämligen "Den givmilda sjön" på samiska
- flyskolan bedrivs av Scandinavian Aviation Academy på Arvidsjaurs egna flygplats
- "gåktå vieso" betyder "hur mår du?" på samiska

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0