Koka-kaffe-i-perkulator

Eftersom mamma är i Stockholm har jag ingen som kan koka kaffe åt mig. Jag kan allt, utom att koka kaffe. Sjukt va? 

Men jag har en underbar pojkvän(WOW, första gången jag skriver ut det.. känns konstigt. haha) som kan guida mig hur man gör.

Har ni problem med perkulatorer, läs då beskrivningen här:


• Kontrollera att stickproppen inte sitter i vägguttaget.
Ta bort locket, filtret, kaffebehållaren och röret. Fyll perkulatorn med önskad vattenmängd. Fyll aldrig över maxmarkering (dvs 12 koppar)!

 • Fyll kaffebehållaren med önskad mängd kaffepulver (cirka en rågad matsked per kopp). Fyll inte kaffebehållaren ända upp till kanten. Fördela kaffet jämnt i behållaren. Lägg filtret på kaffebehållaren och placera behållaren/filtret på röret.

 • Koppla elsladden först till perkulatorn och sedan till vägguttaget.

 • När bryggningen är klar, tänds ljuset som indikerar varmhållningsfunktion. Kaffetemperaturen förblir konstant tills du drar elsladden ur vägguttaget. 




Lite svårt från början, men nu ska jag se om det blir något av skiten jag har gjort. Kanske blir... smaklös gegga, vem vet?


"Lycka till" till mig
Love

Therese


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0