- Dag 3 - min första flygtur

Idag har jag bara varit på flygpass, totalt 4 men jag agerade passagerare på 2.

Mina pass blev 0,6h och 0,9h. Olika övningar och vi fick känna otroligt mycket på roderutslag, dvs vad som händer och vad vi vill ska hända då vi använder olika roder som rör sig runt olika axlar.
Det är otroligt mycket att hålla koll på, men det går bra när det väl klickar och man förstår allt som funkar. Det mesta kräver logiskt tänkande, sen finns det en hel del kluriga saker.


Roligast idag.. var nog att vingtippa och prata med tornet!
- "Arvidsjaur tornet, Sigurd Petter Adam(planets namn: SE-LPA), vänster medvind, tvärs tornet".
Allt vi fick göra och gick igenom var hur roligt som helst, man känner nu att all plugg är verkligen värt det. Hoppas jag klarar mig hela vägen. Jag hade lyckorus i timmar efter sista turen i luften. Och här uppe har jag för det mesta varit grinig. Så flygningen var verkligen behövd!


Nu måste jag sova... imorgon är det bara teori på schemat.


Love, Therese



Kommentarer
Postat av: elinpelin

Jag tycker du är så jäkla tuff, Therese, som gör din grej. Jag läser din blogg och ser dig med beundran.



Du är en stark tjej, inget kan hindra dig. Ta hand om dig.



Pelin Plindström!



2010-08-12 @ 01:17:30
Postat av: Therese

S:

Åh, jag blir så glad av kommentarer som peppar en. Tack Elin, du är gullig du!



Det är bara kämpa och se högt, drömma. Vi alla är starka. Hoppas allt är bra på hemmaplanen, take care!



Kramar, Therese

2010-08-12 @ 18:43:29
URL: http://ttheresenilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0