Ett nytt år kryper runt hörnet!

Ett nytt år är två dagar bort och jag har inte riktigt tänkt på det förrän nu.

De flesta gör alltid en fin "resumé av året".
Min resumé skulle vara:

♦ 17 och naiv, kär och alldeles för mycket kär.

♦ Jag köpte mig en katt i hopp om att inte bli för ensam när jag skulle inse att jag faktiskt lämnar det mesta och för att sedan få igen för det. Vilket jag också fick. Men jag kom över det.

♦ Jag lämnade mitt gamla halvt-vuxen-liv som innebar att ta hand om ett hus och min mamma och började kalkylera pensionärspoäng med min nya vän Sandra, vi var sambos ett tag och är det fortfarande till och från. Vi satt uppe sena kvällar för att prata, dricka kaffe, baka bröd och plugga. Vilket förmodligen nästa år också kommer bestå av.

♦ Jag vigde mitt liv till att plugga och ärligt talat så har jag inga problem med det, det var ett val jag gjorde. Det må vara otroligt påfrestande och slitsamt men när dagen når sitt slut och jag hinner tänka på vad jag får ut av det så finner jag bara ett gott förstånd. Ändamålet med min utbildning är fin och jag ska göra allt jag kan för att nå dit. Jag strävar alltid efter de saker som många inte orkar ägna sig åt. Vet inte om det beror på min självdisciplin eller den drift jag har inom mig.

♦ Jag skrev ner några nya mål till min lista "things to do before I die". Och det blev ett tillägg i mina regler, "Ett mål får inte avlägsnas och ej korrigeras om inte goda skäl erhålls.".

♦ Jag träffade nya människor och flyttade till Vinterland. Upplevde nya saker, började lära mig att flyga och en ny känsla slängde sig över mig.



Jag skulle kunna fortsätta länge, men det räcker så.
Mitt år har för det mesta handlat om flytten, skolan och känslor.


"Skriv upp dina delmål och se till att nå dem!"
Med stor kärlek, er Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0