Minne guldfisk

- Var det idag?
- Vart la jag nycklarna?
- När använde jag mobilen senast, vart ligger den nu?
- Tog jag med mig plånboken?
- Vem har snott mina glasögon?
- Jaha, skulle jag ta med mig den idag?


Bara vanliga fraser under min vardag. Jag lider av ett kortminne, vilket innebär att jag lever i nuet. Har problem att minnas saker jag sagt eller gjort inom närmsta tiden.

 Ett dilemma igår:
 Jag ringde och pratade om fredagens planer. En timme senare är det som bortblåst. När jag sedan ska gå och lägga mig, 01.00 slås jag av tanken att sovmorgon kommer inte förekomma på mitt schema. Jag måste nämligen upp och packa eftersom jag beställde hämtning inne i stan vid 12. Och jag började tidigt denna morgon. Smartass.

Väckning 05.30..


ooops.. shh..

Godmorgon förresten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0