Här-är-ett-utdrag-från-kvällens-art-history

Jag skulle vilja leva inom den forntida popkonsten.
Måla mig själv verklig. Bygga upp något nytt, bli en nyskapare.
Nu ska jag ta mitt pick och pack, dra mig till L för en långfilm och sömn!

Love

Therese

Korta utdrag från kvällens dokument jag flitigt skrivit på i 3 timmar:

En avbildning av dagens samhälle i en kritisk syn. Här kan man trycka in depression, något vulgärt, tomhet, hat, våld, politik m.m.

Den uppenbara ledigheten i en kombination med ett grundligt ifrågasättande av nutida domar. Det är just detta som retar betraktaren, och leder till frågor.

När det gäller konsten och kunna förstå den rätt måste man lära sig att värdera tanken och idén bakom själva verket. Man måste kunna skilja på vad som är värt att slåss för, argumentera för, kanske till och med att dö för, och vad som bara är värt en lätt axelryckning. Det ligger inte så mycket i konsten, det är mer tanken bakom. Det kan vara en kartong eller en oljemålning – vad finner du i grunden, det är det som är det viktiga med popkonsten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0