Alla dessa "what if...?"

En vecka sedan:
Strax före 19 på fredagskvällen var det en 250 meter bred lavin som sköljde över länsväg 751 mellan Narvik och Beisfjord. Det sändes fullt alarm och alla tillgängliga resurser skickades ut till området. Polisen inledde en omfattande sökningsoperation eftersom det var tung trafik vägen där lavinen kom. Därför var det både hundar och dykare i sökandet, om fordonet skulle ha sopat till havet av snön.




Jag har sovit oroligt en hel vecka nu, för oavsett om livet känns bra och stabilt här så har jag ändå en stor del av mitt liv på andra platser i världen. Robin är mannen i mitt liv, min andra halva och jag älskar honom mer än mig själv. Han jobbar även i Norge och eftersom han numera bor där så är det inte alltid så lätt att prata med honom. Så lördagkväll, då jag slagit mig ner innan en utgång så ringer han och berättar. "Körde hjullastaren och tro mig, hade jag kört några meter bakom så hade jag inte funnits idag".


Allt som cirkulerar är dessa tankar "tänk om..". Tänk om min bror hade försvunnit tills havs? Jag vet att jag borde glädjas åt tanken att han lever men kan inte hindra mig från att känna sorgen över att vi alla lever i en tvivelaktig värld. Vi vet aldrig vad som kommer att ske imorgon, vi är bara medveten om samtid och forntid. Vad får oss att ta tryggheten för givet och sluta leva i nuet? För allt jag möts av är framtida frågor, framtida planer och framtida relationer.



Vi borde leva för stunden, ta vara på kärleken och se till att de vi älskar - vet om det. Men ibland förbiser även jag, negligerar det faktumet att vi är brutalt maktlös.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0