"Vad är skillnaden mellan självförtroende och självkänsla?"

Jag fick en liten upplevelse idag.
Det var en simpel enkel fråga som Elin ställde till läraren, och jag högg till som om det var något inom mig som inte kunde hålla det tillbaka. Som om jag ville prata högt och förklara, förlikna och få ut det på ett sådant positivt sätt som möjligt.
Jag kom att tänka på att mitt projektarbete kanske ska vara att hålla i en föreläsning. Det hade varit en bra början för att se om någon tar åt sig och det är även en chans för mig att bli hörd. Dela med mig, åtminstone försöka.

Jag tror jag har en drivande kraft inom mig om att förändra. Förändra världen, samhället, synen, människor. Påverka och självklart hjälpa andra till att må bättre. Jag helt enkelt älskar det.


Love

Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0