Svälja sin stolthet och ta det som en man.

Att kunna förlåta sig själv är en stor grund i att kunna förlåta andra. Inse och acceptera bristerna, vi alla kan handla fel ibland och speciellt när det gäller nya situationer.

Jag brukar ofta få den känslan att jag önskar att jag kunde ändra på något som jag tidigare gjort. Men jag började fundera efter vägen, började acceptera allt jag gjort eller sagt som var fel och tänkte att "så länge du lär dig något av det". Och självklart ska man försöka ställa det till rätta igen.
Godtar vi våra egna brister kan vi lättare godta andras. Det är en konst att bygga upp en vettig förståelse.

Just remember: att förlåta är inte samma sak som att säga att en viss handling är "okej".


Så, förlåt för att jag ibland är en idiot. Nästa gång, knacka lätt på min axel och säg "Therese, nu är du sådär veck igen... skärpning!".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0